Monday 8 April 2013

EVERYTHING HAPPENS FOR A REASON

Bismillahirrahmanirrahim..
Assalamualaikum and salam ukhuwah fillah..
Mendapat tawaran ke SBPI GOPENG bukan suatu perkara yang boleh saya tentukan.Ini semua kuasa Allah:)..

Pada mulanya saya memang tak nak pergi sebab byk benda nk kena fikir

Duit (kerana saya bukan dr keluarga yg kaya) and boleh ke saya adapt life kat sini??

Tetapi saya ingat pesanan ummi "kita nk cari ilmu jgn pikir pasal semua tu sebab duit boleh datang bila2 masa.Rezeki itu kan di tangan Allah."
Disebabkan tidak mahu mengecewakan hati ummi,saya pun ikut je la..

Akhirnya setelah 2 tahun berada di sana (ayat poyo je mcm baru balik dr overseas) saya kembali ke SELANGOR.
Nak tahu ape reasons Allah hantar saya kat sana??

  1. Di sini saya belajar tentang AURAT.Waktu zaman jahiliyah saya dulu,saya tidak menutup aurat dengan sempurna.tapi sekarang Alhamdulillah:)
  2. Menjaga batas pergaulan antara perempuan dan lelaki.Sebelum ini saya jarang bercakap dengan lelaki kerana saya bersekolah di sekolah yg one gender shj.And saya anti lelaki (ada sebab2 tertentu).When I was Form 5,then it becomes more comfortable to speak with the boys.
  3. Make friends.Here I have to be smart in choosing my friends.Ada kawan time senang je and ada kawan yg bersama time susah senang.
  4. Bersyukur sebab di sini saya selalu dapat mengerjakan solat secara berjemaah.Al-Mathurat,Al-Mulk semua buat sama2.Peluang yg susah nak dapat di luar sana.Kami juga akan baca Yassin sama2.Banyak aktiviti kerohanian di sini.Aktiviti ini dpt mendekatkan kita kepada Allah:)
Banyak lagi reasons sebenarnya sampaikan tak teungkap.Kita selalu tak dapat terima sesuatu just because we don't know what is the reasons behind all kind of thing that happens to us..My advise,look for the reason rather than focusing on the chaos and keep your mind open for the bigger picture.Just put your trust to Allah because HE will never let you down.Kasih sayangNYA kepada kita tidak terkira..

love,
nazurah

No comments:

Post a Comment