Sunday 7 April 2013

NICKNAMES

Bismillahirrahmanirrahim..
Assalamualaikum and salam ukhuwah fillah:)

Entry kali ini lebih kepada mengimbau kembali nicknames yang pernah diberi kepada saya.
Sebelum itu,biar saya perkenalkan diri saya.My name is Nur Aniyah Nazurah Binti Samad.
Okay,most of my friends called me aniyah..Nazurah mostly used by my family.And sampaikan ada kawan saya yang tak tahu nama saya ada "NAZURAH"..

Bila sebut nazurah,they'll be like wondering who is nazurah?Agak kecewa gak la:(
How come they don't even know my name?Hmm..biar je la
People always would called me;

ANIYAH
NIA
NARNIA
NAZ
ZURA
KANG KANG KING
ALADDIN WOMEN
CIK YAH
NAZURAH

And ape lagi?Entahla..dah tak ingat sangat tapi apa yang saya tahu nickname saya memang banyak.Mula2 macam marah la orang bagi nicknames macam2 tapi sabar je la..Malas nak gaduh.
Because bila zaman persekolahan dah habis,ni semua boleh jadi kenangan:)
Hah!nak tahu apa maksud nama saya?

NUR=Cahaya
ANIYAH=yang Pemaaf and sopan santun (if I'm not mistake)
NAZURAH=yg di sanjung tinggi 
I'm not so sure if it was "yg di sanjung tinggi" or "pemimpin yang di sanjung tinggi"

Apa pun,love your name because nama tu doa yg mak bapak korang bagi..such as nama korang farhana and meaning dia kegirangan..that means your parents want you to be happy..girang sentiasa.So,appreciate your name and use it wisely.Takkan la nama soleh tapi perangai tak menggambarkan makna nama tu.Nanti kita jugak yang malu.
Tumbuk dada,tanya iman

Love,
nazurah

No comments:

Post a Comment