Tuesday 14 May 2013

KISAH KAMI


Bismillahirrahmanirrahim.
Assalamu'alaikum warahmatullahi wabarakatuh.
*cerita ini menggunakan word 'aku' utk lebih berkesan

Aku tidak sehebat sahabatku yang lain.Mereka ini layak digelar awesome people.Tidak perlulah ku sebut nama mereka siapa,kerna aku tahu mereka pasti tahu siapa mereka.

I'm just a typical girl.I don't have the power to safe the world or even to safe the country.Sigh.Ada yg kata aku mulai bahagia.Alhamdulillah,ini kerana aku mula menemui cinta-Nya.Bahagia itu pasti akan datang bila kita mula kembali mencari cinta Ilahi.

Kadangkala aku jatuh tersungkur,malas nk bangun kembali.Berharap akan ada yang menghulurkan tangan.Alhamdulillhah,Dia mengurniakanku sahabat-sahabat yang baik dan suka membantu.Aku pernah hilang arah,tersalah laluan,tersalah pilihan dan bermacam-macam lagi.

But itu semua kisah lalu,malas aku nak ulang kembali.Nak judge aku based on kisah lalu?Tu hak korang,aku tak kisah.Aku cuma berharap korang judge aku dengan diri aku yang sekarang.

Ujian itu ibarat magnet.Akan menarik kita dekat dengan Allah.Best kan.Mula-mula memang rasa macam beban and bla bla bla but when you start to trust Allah,awak akan rasa happy.
Happy sebab korang boleh mengadu dekat Allah,sweet kan.Allah tahu apa isi hati kita eventhough kita tak ungkapkan kepada sesiapapun.Hati kita kan Allah yang pegang.
Bila aku merintih sayu dekat Dia,jiwa rasa lebih tenang.Seriously.

Masih aku ingat kata-kata ukhti Afifah;
"Nia,ujian yang hebat untuk orang yang hebat,kamu beruntung nia"
Till now,aku masih ingat kata-kata dia.Wanita yang aku kagumkan.Seorang yang lemah lembut dan tegas.

Bila aku baca Al-Quran sensorang dan fahami terjemahannya,mesti rasa sebak sangat.Yelah,bila kita tengah sedih dan rasa putus asa bila ujian menerpa,mesti perlukan kata-kata semangat.Terasa seperti Allah sedang berbicara dengan aku.Cuma kita yang tak sedar selama ini dan masih leka dengan permainan duniawi.Aku rindu Dia.Aku cinta Dia.

Dulu bila aku rasa sedih dengan dugaan-Nya,aku mesti dengar lagu,cuma memahami bait-bait lirik yang indah itu.Kononnya.Bila ingat balik rasa betapa jahilnya aku yang dulu.
Astaghfirullah.


Aku selalu bajet kuat depan semua orang.Bila ada yang bertanya "nia,kau okay?"
Jawapan aku sangat simple "aku okay la,biasa je"senyuman diberikan.
I'm not that kind of person yang suka all out.Aku pilih untuk pendam.Orang kata pendam bahaya tapi itulah aku.Kadangkala ketika bersendirian,aku pasti menangis...terkenang dosa-dosaku yang lalu dan dugaan yang tak tertanggung.


Ukhti Afifah,aku mahu berpimpinan tangan bersamamu untuk belajar bercinta.
Anda mahu ikut kami?
Mari join kami mencari cinta Ilahi:)


No comments:

Post a Comment