Saturday 29 June 2013

KUAT,KUAT DAN KUAT

Assalamualaikum and salam ukhwah fillah:))
Selepas diri ini diberi injection di dalam hati dan vitamin for soul,aku bangkit untuk kembali berlari.Heh.

In life,there might be obstacles and the stages where we have the ups and down.Aku admit yg aku pon kadang-kadang lelah dengan permainan dunia ini.Dulu persekitaran aku hanya take place di sekolah and rumah shj.Lewls.But now,I'm already in the WORLD.
Yeah,u know people like me just like a fresh graduaters.It was my freshman year in Matriculation Malacca.

I've just feel a little bit down when people are looking at me just like I'm coming from other planet.Heh.So,I decided to called one of my friends,named Afifah bt Daim Azizi..
She gaves me a plethora of advise.She told me that "Utamakan pandangan Allah pada kita not the perspective of human towards us"Meluahkan perasaan with her makes me wanna cry.

And last night,aku ada mesej one of ahli NTP (Nadi Tarbiyah Pelajar)about how to improve my confindence level.Penuh ke'nervous'an aku menunggu.Terdengar alunan lagu menandakan mesej masuk.Dup dap dup dap...
Balasan yg kuterima alhamdulillah,POSITIF:))
Dia memberikan aku kata-kata semangat dan masih segar ayatnya di mindaku "Sayang,Rasulullah dulu pun mendapat tentangan yg banyak drpd pelbagai pihak.Malah,ujian dan tentangan yg Baginda dpt lagi teruk dr kita.Tegur shj seseorang itu dgn cara yg berhemah if kita tak tegur dia,kita sebenarnya yg tanggung dosa dia.Ayuh,kita bersama ke syurga-Nya:))"

Rasa seperti diberi suntikan yg amat tenang dan mcm disayangi pun ada.Ukhuwah ini yg kucari dlm hidup ini.Bersama membantu dan nasihat-menasihati ke arah kebaikan.
Alhamdulillah,atas kurniaan-Mu ini Ya Allah..

In shaa Allah if panjang umur kita jumpa lagi di entry yg lain.
bye2 pretty hearts:))

No comments:

Post a Comment